Tapaamiset: 25.11., 2.12., 9.12., ja 16.12. Google Meetsissä klo 9-12
Kurssi soveltuu pienessä tai keskisuuressa tapahtumassa tai esimerkiksi teatterissa toimiville markkinoijille ja myyjille. Kurssille otetaan kerrallaan maksimissaan 8 henkilöä, jotta osallistujat pääsevät hyötymään henkilökohtaisesta ohjauksesta.
Kurssin sisältönä mm. markkinoinnin budjetointi ja tapahtuman hinnoittelu, ryhmämyynnin käynnistämisen työvaiheet, ennakkomyynnin ja julkaisun optimointi ja kustannustehokkaat markkinointikanavat. Käymme ensimmäisellä tapaamisella läpi myös joulumyynnin mahdollisuudet, jotta kurssilaiset voivat hyödyntää oppeja jo tämän vuoden joulumyynnissä.
Kurssin jälkeen osaat mm.:
- aloittaa ryhmämyynnin ja hyödyntää ohjelmiston julkaisun eri vaiheet
- tunnistaa toimivat mainoskuvat
- tehostaa markkinointia digitaalisesti niin, että tavoitat oikeat asiakasryhmät
- tehdä tapahtumallesi markkinointisuunnitelman ja myyntisuunnitelman
HUOM! Kurssin osallistujat saavat käyttöönsä 200 euron etukoodin seuraavaan Sanoman AdManagerin kautta ostettuun kampanjaan.
Tapaamisten sisältö:
25.11. tapaaminen: budjetointi, kannattavuus, yhteistyökumppanit
Budjetointi markkinoinnin ja myynnin näkökulmasta
Myynnin tavoitteet ja välitavoitteet
Miten hinnoitella pääsylippu: tasahinnoittelu, eri kategoriat, lisämyynti ja fanimyynti
Yhteistyökumppanit: toimivat mallit, yhteistyökumppaneiden tunnistaminen
Tehokas joulukampanja: työstämme yhdessä joulukampanjan tälle vuodelle.
Sanoman Admanagerin käyttö: onnistunut kampanja, kohdennus ja budjetointi
2.12. tapaaminen: ryhmämyynti
Ryhmien poiminta lipunmyynnin tiedoista, lähestyminen ja toimintamallit
Ennakkomyynti
Ryhmäkoko ja lisämyynti
9.12. tapaaminen: markkinointi ja myynti, toimenpiteet ennen julkaisua ja julkaisun aikana
Millainen on toimiva mainos
Digitaalisen markkinoinnin mahdollisuudet ja mittaaminen: onnistunut kampanja
Toimenpiteet ennen julkaisua ja julkaisun aikana
Jälkimarkkinointi
16.12. Lopputehtävien purku
Kurssin osallistujat tekevät kurssin aikana välitehtäviä ja lopuksi isomman lopputehtävän. Parhaan hyödyn kurssista saat, jos teet tehtävät omaan tapahtumaasi.
Kurssin tiedot
HUOM! Kurssin osallistujat saavat käyttöönsä 200 euron etukoodin seuraavaan Sanoman AdManagerin kautta ostettuun kampanjaan.
Kouluttajasi: Riina Pyöttiö
Riinalla on 20 vuoden kokemus kulttuurialalta sekä markkinoinnista ja myynnistä. Viimeiset 2 vuotta hän on toiminut myynnin ja markkinoinnin konsulttina ja hänen asiakkaitaan ovat olleet mm. Suomen Komediateatteri, Aurinkobaletti, Savonlinnan Oopperajuhlat, Musiikkiteatterifestivaali ja Greta Tuotanto.