Pienryhmäkoulutus: Kulttuurialan myynti ja markkinointi

Tapaamiset: 25.11., 2.12., 9.12., ja 16.12. Google Meetsissä klo 9-12

Kurssi soveltuu pienessä tai keskisuuressa tapahtumassa tai esimerkiksi teatterissa toimiville markkinoijille ja myyjille. Kurssille otetaan kerrallaan maksimissaan 8 henkilöä, jotta osallistujat pääsevät hyötymään henkilökohtaisesta ohjauksesta. 

Kurssin sisältönä mm. markkinoinnin budjetointi ja tapahtuman hinnoittelu, ryhmämyynnin käynnistämisen työvaiheet, ennakkomyynnin ja julkaisun optimointi ja kustannustehokkaat markkinointikanavat. Käymme ensimmäisellä tapaamisella läpi myös joulumyynnin mahdollisuudet, jotta kurssilaiset voivat hyödyntää oppeja jo tämän vuoden joulumyynnissä. 

Kurssin jälkeen osaat mm.: 

  • aloittaa ryhmämyynnin ja hyödyntää ohjelmiston julkaisun eri vaiheet
  • tunnistaa toimivat mainoskuvat
  • tehostaa markkinointia digitaalisesti niin, että tavoitat oikeat asiakasryhmät
  • tehdä tapahtumallesi markkinointisuunnitelman ja myyntisuunnitelman

HUOM! Kurssin osallistujat saavat käyttöönsä 200 euron etukoodin seuraavaan Sanoman AdManagerin kautta ostettuun kampanjaan.

Ilmoittaudu tästä

Tapaamisten sisältö: 

25.11. tapaaminen: budjetointi, kannattavuus, yhteistyökumppanit

Budjetointi markkinoinnin ja myynnin näkökulmasta

Myynnin tavoitteet ja välitavoitteet

Miten hinnoitella pääsylippu: tasahinnoittelu, eri kategoriat, lisämyynti ja fanimyynti

Yhteistyökumppanit: toimivat mallit, yhteistyökumppaneiden tunnistaminen

Tehokas joulukampanja: työstämme yhdessä joulukampanjan tälle vuodelle.

Sanoman Admanagerin käyttö: onnistunut kampanja, kohdennus ja budjetointi

 

2.12. tapaaminen: ryhmämyynti

Ryhmien poiminta lipunmyynnin tiedoista, lähestyminen ja toimintamallit

Ennakkomyynti

Ryhmäkoko ja lisämyynti

 

9.12. tapaaminen: markkinointi ja myynti, toimenpiteet ennen julkaisua ja julkaisun aikana

Millainen on toimiva mainos

Digitaalisen markkinoinnin mahdollisuudet ja mittaaminen: onnistunut kampanja

Toimenpiteet ennen julkaisua ja julkaisun aikana

Jälkimarkkinointi

 

16.12. Lopputehtävien purku

Kurssin osallistujat tekevät kurssin aikana välitehtäviä ja lopuksi isomman lopputehtävän. Parhaan hyödyn kurssista saat, jos teet tehtävät omaan tapahtumaasi.

 

Kurssin tiedot

Kurssimaksu laskutetaan ennen kurssin alkua kokonaisuudessaan. Mikäli haluat maksaa kahdessa erässä, merkitse toive ilmoittautumislomakkeella olevaan Maksutoive-kohtaan.
Kurssin hinta on 450 eur + alv 25,5 % eli kokonaissumma 564,75 eur. Mikäli työnantaja maksaa kurssin, ilmoita työnantajan laskutustiedot.

HUOM! Kurssin osallistujat saavat käyttöönsä 200 euron etukoodin seuraavaan Sanoman AdManagerin kautta ostettuun kampanjaan.

Kurssin minimiosallistujamäärä on 4. Mikäli määrä ei täyty, kurssi siirretään ja sinuun ollaan yhteydessä.
Mikäli saman työnantajan palveluksesta on osallistumassa useampi kuin yksi henkilö, otattehan yhteyttä alennuksen sopimiseksi: riina@rauhacreative.fi

Kouluttajasi: Riina Pyöttiö

Riinalla on 20 vuoden kokemus kulttuurialalta sekä markkinoinnista ja myynnistä. Viimeiset 2 vuotta hän on toiminut myynnin ja markkinoinnin konsulttina ja hänen asiakkaitaan ovat olleet mm. Suomen Komediateatteri, Aurinkobaletti, Savonlinnan Oopperajuhlat, Musiikkiteatterifestivaali ja Greta Tuotanto.

Ilmoittaudu tästä