Palvelut

Etusivu

Tutkimustyö: kehityksen ja muutoksen tueksi

Laadullinen tutkimus on oiva keino löytää ratkaisuja silloin, kun markkina tai asiakkaiden käytös muuttuu ja myynti ei enää toimi kuten ennen. Räätälöimme tutkimuksen asiakkaan tarpeiden mukaan ja käytämme laadullisia menetelmiä, kuten esimerkiksi teemahaastatteluja, ns. mystery shoppingia ja havainnointia. Analyysin lisäksi tutkimuksen tuloksena ovat aina toimenpide-ehdotukset priorisoituna ja tarvittaessa autamme myös niiden työstämisessä. Tavoitteena on aina jakaa tietoa niin, että talon oma markkinointiosasto voi tulosten pohjalta kehittää toimintaansa ja toteuttaa toimenpiteet itse.

Nykytilakartoitus: kehitystarpeiden määrittely

Projektin alkuun voidaan tehdä kartoitus, jonka tuloksena on kattava analyysi markkinan, markkinoinnin, myynnin ja yrityksenne sisäisestä tämänhetkisestä tilanteesta. Haastattelemme, havainnoimme, keräämme taustatiedon ja analysoimme. Liitämme mukaan toimenpide-ehdotukset ja luovutamme kaikki havaintomme käyttöönne. Käytämme kattavasti erilaisia ihmistieteiden metodeja sekä laadullista että määrällistä tutkimusta.

Teemme ehdotuksemme etenemisestä ja toimenpiteistä vasta kartoituksen valmistuttua. Ehdotuksemme voivat olla esimerkiksi seuraavia: 

Markkinointistrategia

Hyvä strategia sisältää tavoitteen sekä valinnat ja toimenpiteet sen saavuttamiseksi. Parhaimmillaan se on lyhyt ja tiivis, eikä jää pelkästään suunnitelmaksi vaan toteutuu toiminnassa. Kaiken pohjana on  kartoitusvaiheessa hankittu ymmärrys kohderyhmästä ja heidän motiiveistaan – tällöin tavoitteen määrittely on helppoa ja toimenpiteet sen saavuttamiseksi luontevia. 

Operatiivinen työ eli markkinointisuunnitelmat ja markkinoinnin johtamisen työkalut

Olemme avuksi vuosisuunnitelman tai markkinointisuunnitelmien teossa alkaen tavoitteiden asetannasta ja päättyen budjetointiin ja mediavalintoihin. Autamme seurannassa ja suunnitelmien päivittämisessä. Jos olet yksin johtamassa markkinointia, meistä saat sparrauskumppanin ja tukijoukot.  

Kulttuurimarkkinointi: myynnin ja markkinoinnin sparraaja

Valikoimassamme on kulttuurilaitoksille ja -tapahtumille kokonaan oma palvelukokonaisuus, jonka tavoitteena on saada katsomot täyteen. Autamme löytämään keinot uusien yleisöjen tavoittamiseen, ryhmämyyntiin, produktiokohtaiseen markkinointiin sekä mainonnan tehostamiseen. Jos siis sinulla on myynnissä tuotanto, jonka liput eivät tahdo käydä kaupaksi, niin ota pian yhteyttä!

Lue lisää palveluistamme blogista. Yhteys: Riina, riina@rauhacreative.fi tai 050 538 5753.