Pienryhmäkoulutus: Kulttuurialan myynti ja markkinointi

Tapaamiset: 25.11., 2.12., 9.12., ja 16.12. Google Meetsissä klo 9-12 Kurssi soveltuu pienessä tai keskisuuressa tapahtumassa tai esimerkiksi teatterissa toimiville markkinoijille ja myyjille. Kurssille otetaan kerrallaan maksimissaan 8 henkilöä, jotta osallistujat pääsevät hyötymään henkilökohtaisesta ohjauksesta.  Kurssin sisältönä mm. markkinoinnin budjetointi ja tapahtuman hinnoittelu, ryhmämyynnin käynnistämisen työvaiheet, ennakkomyynnin ja julkaisun optimointi ja kustannustehokkaat markkinointikanavat. Käymme ensimmäisellä […]

Myynnin kehitys asiakasymmärryksen avulla

Myyntipolku kehitetään usein myyjän tarpeisiin Myynti- ja palvelupolkuja kehitetään vielä nykyään kovin usein myyjän tarpeisiin. Kehitystyössä saatetaan tunnistaa ne paikat, joissa asiakas kaipaa lisätietoja tai missä oma asiakaspalvelu ruuhkautuu ja avuksi tarvitaan digitaalisia välineitä. Mitä tehdä, jos myynti ei hyvästä suunnittelusta huolimatta vedä entiseen malliin? Uudistatko brändiä? Teetkö taktisen kampanjan? Uusit nettisivun tai aloitat maksetun […]

Kulttuuri x rauha

Tarjoamme kulttuuritoimijoille seuraavia palveluita: Lähtötilannekartoitus Kattava analyysi myynnin, markkinoinnin ja brändin nykytilasta. Sisältää mm. palvelupolun testauksen, kanava-analyysit, mystery shoppingin sekä laadulliset asiakashaastattelut. Aloitamme yhteistyön aina tällä kartoituksella ja usein se riittää myynnin ja markkinoinnin uudistamiseen. Määrittelemme yhdessä laajuuden ja tarpeet ja saat sen jälkeen tarjouksen hyväksyttäväksi. Kartoituksen jälkeen saatte käyttöönne toimenpidesuositukset priorisoituna ja tietenkin kokonaisuus […]

Haastateltavaksi?

Mistä haastatteluissa on kyse? Rauha Creativen toiminta perustuu laadulliseen tutkimukseen. Pyrimme aina auttamaan asiakkaitamme heidän omien asiakkaidensa ymmärtämisessä ja keinonamme ovat mm. kohderyhmän haastattelut. Teemme haastattelut aina toimeksiantona. Toiminnassamme on muutamia tärkeitä seikkoja. Luottamus Antamiasi tietoja käsitellään aina luottamuksellisesti ja Euroopan Unionin yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti. Mitään henkilötietojasi ei luovuteta eteenpäin, eikä myöskään säilytetä tutkimuksen […]

Case Lego: ihmistieteet strategiatyössä

Miten ihmistieteitä käytetään strategiatyössä? Yksi tunnetuimmista esimerkeistä on Legon tapaus ja se menee lyhyesti näin: Markkinatutkimuksien ja Legon oman datan avulla huomattiin 90-luvun lopulla, että kulutustottumukset lelujen osalta olivat muuttuneet ja suosiossa olivat lelut, joiden tulkittiin tuovan helppoa ja nopeaa iloa. Aikaa tai kärsivällisyyttä legoilla rakentamiseen ei enää ollut.  Niinpä Legollakin laajennettiin tuotevalikoimaa, tehtiin monenlaisia […]

rauha creative on täällä!

Mikä erottaa meidät muista toimistoista? rauha creative on ihmislähtöinen tutkimus- ja suunnittelutoimisto. Mitä se tarkoittaa? Sitä, että suunnittelumme pohjana on ihmistieteiden metodeja käyttävä tutkimus. Ihmistieteiksi määritellään yhteiskuntatieteet sekä humanistiset – käytännössä ne kaikki, jotka tutkivat ihmisen toimintaa. Markkinoinnin suunnittelussa ja myynnin kehitystyössä tavoittelemme aina laajaa ja monitieteistä ymmärrystä loppukäyttäjistä ja markkinasta, ja tässä meitä auttavat […]