Tutkimustyö: kehityksen ja muutoksen tueksi
Laadullinen tutkimus on oiva keino löytää ratkaisuja silloin, kun markkina tai asiakkaiden käytös muuttuu ja myynti ei enää toimi kuten ennen. Räätälöimme tutkimuksen asiakkaan tarpeiden mukaan ja käytämme laadullisia menetelmiä, kuten esimerkiksi teemahaastatteluja, ns. mystery shoppingia ja havainnointia. Analyysin lisäksi tutkimuksen tuloksena ovat aina toimenpide-ehdotukset priorisoituna ja tarvittaessa autamme myös niiden työstämisessä. Tavoitteena on kuitenkin aina jakaa tietoa niin, että talon oma markkinointiosasto voi tulosten pohjalta kehittää toimintaansa ja toteuttaa toimenpiteet itse.
Nykytilakartoitus: kehitystarpeiden määrittely
Prppjektin alkuun voidaan tehdä kartoitus, jonka tuloksena on kattava analyysi markkinan, markkinoinnin ja yrityksenne sisäisestä tämänhetkisestä tilanteesta. Haastattelemme, havainnoimme, keräämme taustatiedon ja analysoimme. Liitämme mukaan toimenpide-ehdotukset ja luovutamme kaikki havaintomme käyttöönne. Käytämme kattavasti erilaisia ihmistieteiden metodeja sekä laadullista että määrällistä tutkimusta.
Teemme ehdotuksemme etenemisestä ja toimenpiteistä vasta kartoituksen valmistuttua. Ehdotuksemme voivat olla esimerkiksi seuraavia:
Markkinointistrategia
Hyvä strategia sisältää tavoitteen sekä valinnat ja toimenpiteet sen saavuttamiseksi. Parhaimmillaan se on lyhyt ja tiivis, eikä jää pelkästään suunnitelmaksi vaan toteutuu toiminnassa. Kaiken pohjana on kartoitusvaiheessa hankittu ymmärrys kohderyhmästä ja heidän motiiveistaan – tällöin tavoitteen määrittely on helppoa ja toimenpiteet sen saavuttamiseksi luontevia.
Operatiivinen työ eli markkinointisuunnitelmat ja markkinoinnin johtamisen työkalut
Olemme avuksi vuosisuunnitelman tai markkinointisuunnitelmien teossa alkaen tavoitteiden asetannasta ja päättyen budjetointiin ja mediavalintoihin. Autamme seurannassa ja suunnitelmien päivittämisessä. Jos olet yksin johtamassa markkinointia, meistä saat sparrauskumppanin ja tukijoukot. Verkostostamme löytyvät tekijät sekä nettisivuille että kampanjoiden materiaaleille. Kaikki verkostomme suunnittelijat ja yhteistyökumppanit ovat Rauhan testaamia ja suosittelemia.
Kulttuurimarkkinointi: vierailevat markkinoinnin organisoijat
Olemme suunnitelleet kulttuurilaitoksille kokonaan oman palvelukokonaisuuden, jonka tavoitteena on saada katsomot täyteen. Autamme löytämään keinot uusien yleisöjen tavoittamiseen, ryhmämyyntiin, produktiokohtaiseen markkinointiin sekä brändi- ja strategiatyöhön.
Lue lisää palveluistamme blogista.